Cinci ore București-Constanța sau cum să aperi calea ferată prin Ordonanță de Urgență

Exclusiv Social

29 ianuarie 2013

13:26

Scris de: and

Trăim în România, deci totul e posibil. În era vitezei, în care distanțele sunt, practic, anulate și ajungi dintr-o parte în alta a lumii în câteva ore, în România distanțele se dublează și uneori chiar se triplează în timp, când e vorba de rețeaua noastră de transporturi… Iar asta e valabil și pe șosele și pe calea ferată, care, în spirit pur românesc se fură, zice ministrul Transporturilor, încercând să justifice de ce, după câțiva ani de lucrări și reparații, de promisiuni de tren de mare viteză, distanța București-Constanța se parcurge tot în… cinci ore.

Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor a declarat, la comisiile parlamentare, că a iniţiat o ordonanţă de urgenţă care prevede introducerea liniei ferate Bucureşti-Constanţa în rândul obiectivelor strategice pentru a fi păzită de Jandarmerie, arătând că astfel se stopează furturile de cale ferată. Ministrul a precizat, la o întrebare a unui parlamentar din comisiile de industrii, că furturile pe cale ferată cele mai mari se produc pe linia Bucureşti-Constanţa, care a fost reabilitată şi din această cauză această distanţă este parcursă în cinci ore în loc de două.

Că asta durează de ani buni, că de ani întregi li se promite călătorilor – care, apropo, pentru un astfel de drum plătesc până la 83 de lei pentru un bilet dus, cam cât o cursă low-cost cu avionul de la București la Roma – sunt lucruri „neimportante”. Înainte exista o justificare – reabilităm, deci aveți răbdare că vom face trenul de super mare viteză și legătura cu litoralul va fi excelentă –, acum am terminat de reabilitat, dar vedeți voi, se fură, și tot atâta faceți. Așadar, nimic nu se schimbă, doar justificările de un fel sau altul se transformă. Pentru că în România, pentru orice există o justificare.

„În legătură cu furturile pe cale ferată, am iniţiat o ordonanţă de urgenţă, am înţeles că cele mai mari furturi se produc pe Bucureşti-Constanţa, unde linia este reabilitată şi în loc să facem 2 ore facem 5 ore din cauza furturilor. O introducem într-o anexă cu obiective strategice, să fie păzită de Jandarmeria română este singura soluţie”, a declarat Fenechiu, bucuros că a găsit soluția: ordonanța de urgență…

Dar în condițiile în care ar trebui să se emită zilnic câte o ordonanță de urgență pentru normalitate, o astfel de inițiativă sună aproape comic. Ar trebui o ordonață de urgență pentru gropile de pe șosele, o ordonanță pentru a se veghea la bunul simț în mijloacele de transport din București și pentru ca oamenii să nu se mai înghesuie ca vitele în tramvaie insuficiente și care circulă după un orar numai de ele știut. O ordonanță pentru ca în stațiile din București să fie afișat un program cu orele la care vin și cu direcțiile în care merg, că dacă vreun biet străin are ghinionul de a circula singur ar trebui să ghicească în stele ce autobuze merg spre Drumul Taberei și care spre Berceni. O ordonanță pentru mizeria din anumite trenuri care n-au nicio legătură cu secolul 21 și în care călătoria e o veritabilă călătorie în timp… Atașez doar câteva impresii dintr-o deplasare cu trenul de pe ruta București-Oltenița, care bate orice record: 60 de kilometri în mai bine de trei ore! Frigul e pătrunzător. Curentul rece intră prin fostele calorifere, din care acum n-au mai rămas decât nişte cutii în care se aruncă gunoaie. La toaletă „peisajul” este dezolant. Dacă ai norocul să se închidă uşa, trebuie să fii atent să nu atingi veceul că s-ar putea să cadă. Nu visaţi să curgă apa la chiuvetă, ăsta ar fi chiar un lux pentru un tren din secolul al XXI-lea. Pe traseu, gările aproape au dispărut. Zăpadă cât vezi cu ochii. Trenul opreşte în nişte locuri doar de el ştiute, pe cimitirele fostelor gări. Cine întârzie la „gară” dă un telefon şi cineva trage semnalul de alarmă… Zi sau noapte, „visând” la un tren care ajunge când poate, n-are oră fixă şi nimeni nu-i anunţă întârzierile, în faţa liniei de cale ferată, fără peron, în câmp, oamenii aşteaptă în picioare să audă ţiuitul locomotivei care se apropie. Dacă vrei să urci sau să cobori, trebuie să fii obişnuit cu sporturile extreme, pentru că de la scară şi până la pământ se cască un hău.

Poate dl Fenechiu mai încearcă o ordonanță de urgență…

Cine știe? Poate funcționează și până la vară se rezolvă problema și vom ajunge la la Marea Neagră în… patru ore în loc de cinci pe calea ferată cea nouă și păzită prin ordonanță.

984 vizualizari


Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.