Estée Lauder, etalonul ambiției

A fost odată

24 aprilie 2013

1:01

Scris de:

Josephine Ester MentzerPe 24 aprilie 2004 se stingea din viață în casa ei din Manhattan o femeie de afaceri care fascinase America. Avea 94 de ani și se numea Estée Lauder. Pusese bazele unui imperiu al cosmeticelor al cărui nume este astăzi sinonim cu eleganța și rafinamentul chiar și în mai pretențioasa Europă.

Născută în Queens, în 1906, fiică a unei franțuzoaice catolice și a unui evreu de origine ungară, Josephine Ester Mentzer era alintată Esty. Când era elevă la liceu, Esty dădea o mână de ajutor în magazinul familiei de la New York și încă de atunci a început să învețe ce înseamnă să fii om de afaceri și cum să iei inițiativă. Visa, ca majoritatea adolescentelor, să devină actriță, să fie mereu în centrul atenției, înconjurată de flori și de bărbați arătoși, după cum a mărturisit mai târziu.

Unchiul ei era chimist și avea o companie de produse farmeceutice și cosmetice. În timp, Esty a devenit din ce în ce mai interesată de acest negoț și, după absolvirea liceului, a început să le facă reclamă cosmeticelor produse de compania unchiului în fața prietenelor și cunoștințelor. Un început modest, de film de duzină, a fost punctul de plecare pentru împlinirea unui vis american.

Compania Estée Lauder a fost înființată în anul 1935 și a făcut rost de un spațiu pe celebra și strălucitoarea Fifth Avenue. Ambițioasă, pasionată și dornică de succes, tânăra femeie de afaceri s-a apucat serios de treabă, a început să conceapă produse de înfrumusețare și să participe personal la toate evenimentele companiei, obicei pe care și l-a păstrat până la o vârstă înaintată. Specializată în ceea ce marketingul numește secretele frumuseții, Estée Lauder nu credea că există așa ceva: „Frumusețea e o atitudine. Nu există niciun secret. Cum se face că toate miresele sunt frumoase? Pentru că în ziua nunții le pasă de cum arată. Nu există femei urâte, ci numai femei care nu se cred frumoase ori cărora nu le pasă de frumusețe.“

Primul parfum care a impus-o în selectul univers al aromelor a fost Youth Dew, un adevărat succes.Vânzările au dovedit-o, fapt repetat și în cazul celorlalte parfumuri purtate acum de femei din lumea întreagă. Printre ele, Beautiful, White Linen, Intutition, Knowing, Pleasures și versiunile lor În 1998, Estée Lauder era singura femeie din topul întocmit de Time cuprinzând cei mai influenți și mai talentați 20 de oameni de afaceri ai scolului XX.

 

 

2980 vizualizari


Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.