Magistrala 5 de metrou, prilej de atacuri politice și pierderi de 1,8 milioane de euro pe lună

Special

1 aprilie 2013

15:51

Scris de:

metrouDacă ați avut drum de curând prin Drumul Taberei, prin zona unde se lucrează la metrou – proiectul de mare amploare prin care acest suprapopulat cartier al Bucureștiului urma să fie legat de celelalte zone ale Capitalei prin rețeaua de metrou – ați văzut că totul arată de parcă ar fi picat o bombă. Că șantierul a fost început și cam lăsat baltă… ca să confirme ideea că suntem un popor de oameni care fac proiecte. Cu finalizarea stăm mai prost, dar la proiecte, ședințe și pus țara la cale ne pricem de minune.

Ce s-a întâmplat, practic, în Drumul Taberei? Lucrările au demarat cu surle și trâmbițe, s-au modificat traseele troleibuzelor, s-a săpat cu încredere, s-a construit șantierul, cartiere întregi au fost lăsate cam la voia întâmplării în ceea ce privește transportul în comun, pentru că mașinile puse la dispoziție după suspendarea troleibuzelor sunt departe de a face față situației, iar oamenii circulă în condiții greu de imaginat… Și lumea a tăcut și-a acceptat, pentru că, la urma urmei, proiectata Magistrală 5, Drumul Taberei – Universitate, este singura lucrare de infrastructură de după decembrie 89 care avea toate premisele să fie finalizată. Bucureștenii au sperat că, iată, nu e nevoie de Ceaușescu să le facă metrou. Ei bine, se pare că s-au înșelat, deși lucrarea ar mai avea cam un sfert ca să fie finalizată. Ar fi trebuit să se încheie totul în 2015, dar… Dar dintr-o dată lucrările s-au oprit, pentru că cineva acolo sus, printre cei care ne conduc destinele, au dat ordin să se pună Stop. De ce anume? Mister aproape total. Căci în presă au ieșit anumite surse și voci din spate care au dat vina pe charisma lui Sorin Oprescu și pe faptul că Mai Marii nu l-ar vrea tăietor de panglică peste doi ani. Așa că dacă vrea să taie panglica să preia și lucrările până atunci… Și uite-așa, încet-încet, șantierul s-a golit de muncitori și au mai rămas doar câinii. Mulți și supărați până și ei… de nu-ți prea vine să treci pe acolo în prag de seară.

Pe de altă parte, există voci care spun că s-au terminat fondurile. Și că imediat ce se vor obține bani, lucrările vor reîncepe. Totul bine și frumos, numai că această răbdătoare așteptare mioritică ne cam costă: procedeul de conservare a lucrărilor costă 1,8 milioane de euro pe lună.

Și iată ce spunea Victor Ponta astăzi, în dimineața zilei de 1 aprilie: Ziua Păcălelilor… Căci între timp, ca de obicei, forțele politice s-au mobilizat și s-a despus o moțiune de cenzură. Mai exact PDL vrea să salveze Metroul. Vrea să-l salveze acum, când nu mai e la putere, pentru că e confortabil să fii în opoziție. Mostră de demagogie de ambele părți: „E o moţiune la Camera Deputaţilor, înţeleg”, spune Ponta, inocent și neștiutor,  ca și cum ar fi aflat… „în care o să vreau în special parlamentarii de Bucureşti, o să vă dau toate documentele, să vedeţi cum s-a îngropat metroul sub conducerea PDL şi cum încercăm să-l dezgropăm noi, sigur, cu costuri foarte mari, cu eforturi”, continuă el, ușor confuz… Dar cine trebuie pricepe. Și apoi trece omul la ce are mai important de spus, „cestiunea” politică e importantă, metroul mai puțin: „E o moţiune a PDL Blaga contra PDL Udrea sau a PDL Udrea contra PDL Blaga? Că e o moţiune a PDL împotriva PDL, având în vedere că ei s-au ocupat în ultimii ani de aceste lucruri. O să vă dau azi toate datele, cine a semnat, pe câţi bani a semnat şi cât o să plătim noi în continuare ca totuşi lucrurile să meargă bine spre binele Bucureştiului”.

Pentru binele țărișoarei, desigur, și dacă nu credeți, faceți o excursie în Drumul Taberei, dar aveți grijă că s-ar putea să se transforme într-o mică aventură.

 

 

1300 vizualizari


Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.