Marketing de post. Mântuirea la un share distanţă

Social Special

15 aprilie 2013

9:27

Scris de:

postMai e puțin și vine Paștele, energiile se concentrează, românul își numără banii și se gândește pios la iepurașul care trebuie să aducă daruri, garnisite cu ouă roșii cumpărate de la supermarket, că nu mai are nimeni timp de pierdut pe fleacuri ca înroșitul ouălor la ceas de sărbătoare. Magazinele se aprovizionează, televiziunile estimează costul mesei de Paște și românul creștin se pregătește de sărbătoare. Totul e să fii pregătit, vorba lui Hamlet.

Dar cine să se rușineze că nu știe sau a uitat cine e Hamlet? În niciun caz domnișoarele gureșe, studente cu vise de mărire, ce pășesc ciripitor într-un Springtime, etalonul bunăstării pe care și-o permit. Cu poșeta lucioasă agățată de braț, cu tocurile scoase dis-de-dimineață la defilarea de primăvară și cu fustițele scurtate pentru vreme bună, intră în fastfood cu gând de mântuire. Și mântuirea e ieftină, iar ofertele le vin în ajutor cu generozitate. Tocmai și-au netezit calea spre izbăvire cu o simplă apăsare de taste. Ce au făcut? Au participat la concurs ș iată-le câștigătoare. Au făcut rost de un post ales. Asul din mânecă a fost Facebookul, de unde au aflat o informație prețioasă pentru suflet și buzunar, la pachet: Ții post? Springtime ține cu tine! Da share fotografiei de concurs, spune-ne ce trebuie să conțină meniul ideal de post pentru tine și cum l-ai numi! Poți câștiga un meniu de post pe oră timp de 10 zile!

Așa că post regesc pe capul lor! Trage-i cu verdețurile și cu deliciile libaneze de post, cum oferă fastfoodul. Dă-i cu baclavale și falafel, că nici nu simți că-i post. Asta da, ofertă! Postul e o chestie trendy, o alegere ce trebuie făcută publică, să știe și ceilalți. Dacă e ieftin și bun la fastfood, te ține buzunarul să te ghiftuiești și, cum ziceam, să nici nu simți că faci un mic efort. Marketingul face minuni și oamenii lui fac ditai negoțul cu creștinismul. Se îngrijesc de toate, inclusiv de ale sufletului, și clientul se simte bine. Postul e trendy și are proprietăți curative, așa că de ce să refuzi oferta? Tu nu mănânci câteva urzici fierte, ca bunica, o ciorbă săracă de ștevie, o mâncare de cartofi și câte un fruct. Tu ești în capitală și ai comerțul la picioare. De ce să nu-l folosești întru curățire? A trupului, se înțelege, că mâncarea pe el îl fericește sau îl nenorocește, plus că sufletul nu se vede.

Iar trupul și banii sunt sfinte pentru unii dintre noi. Și marketingul veghează la binele nostru, așa că știe asta și vrea să ne convingă că merită un bănuț ca să posteși mai lesne. Plătești mai puțin și mântuirea e mai aproape. Scopul e pe măsura mijlocului, nu sună a ofertă avantajoasă? La Springtime, cum spuneam, postul e floare la ureche. Există și panouri publicitare în care inteligența oamenilor de marketing este la ea acasă. Postește cu Springtime, așa scrie pe ele. Iaca un brand isteț care se asociează cu o cale creștină spre mântuirea sufletului, pe care o dorim cu toții, indiferent de religia căreia-i aparținem.

E vremea aparențelor și a demonstrațiilor. Domnișoarele cu pricina, mulțumite de hiperoferta de preț care le înlesnește un post plăcut, trebuie să arate că sunt credincioase. Și vânzătorii de la Springtime trebuie să știe asta. Și, desigur, întreaga familie: mătușa la care merg în vizită duminică, avertizată că nepoatele postesc, prietena care-și serbează ziua de naștere cu delicatese. Nu, fetele anunță în gura mare că ele țin post. Așa că beau doar un strop de șampanie și se rezumă la niscaiva ciupercuțe fripte, rulouri cu legume etc. Dar ceilalți știu că țin post, asta e clar. O mică problemă ar fi că ele nu fac ce cred că fac. Cred că țin post, dar nu țin post chiar dacă nu mănâncă de dulce. Și? Au măcar iluzia și iluzia e importantă.

1902 vizualizari


Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.