Profețiile sunt ca panourile publicitare

Exercițiu de gândire

21 februarie 2013

8:30

Scris de: and

Trăim în era vitezei. Suntem oamenii informației și, adesea, victimele ei. Fără gândire, informația nu poate duce la cunoaștere. Fără cunoaștere, suntem neputincioși.

Zi de zi, cotidianul Epoca.ro își invită cititorii la un exercițiu de gândire, pornind de la o opinie pe o temă de actualitate, exprimată de o personalitate a timpului nostru sau de un gânditor din vremuri apuse.

„Profețiile sunt ca acele panouri publicitare așezate pe drum, între copaci, de companiile de asigurare, pentru a-i îndemna pe conducători la mai multă stăpânire de sine. Totuși, acele avertismente nu vor împiedica niciodată anumite creiere înfierbântate să sfideze și să se răstoarne într-un șanț… sau să depășească celelalte mașini, fără probleme, atingând ușor marginea prăpastiei.

Marele merit al profeților este că au știut să vadă, în mod sigur și cu foarte mult timp înainte, la ce cotitură va ajunge într-o zi omenirea. Acea zi este foarte aproape, poate că este chiar azi.

Cine s-ar îndoi de noua înfățișare a lumii în care vom trăi? Și cum să nu ne îngrijorăm de riscurile la care ne vor expune descoperirile savanților? Și totuși, încă din epoca de piatră, omul inventiv n-a încetat să se îndrepte spre progres. Și atunci, de ce ne înfricoșează aceste progrese?“

(Joëlle de Gravelaine, Istoria viitorului)

662 vizualizari


Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.