Jurnalistul și Publicistul Ion Cristoiu a afirmat că ”Denunțarea moștenirii dezastruoase în cazul miniștrilor USR PLUS se referă la activitatea miniștrilor PNL de la care au preluat portofoliul. Spre deosebire însă de trucul clasic, miniștrii USRPLUS nu vor să-și justifice prin asta neîmplinirile după o lună și ceva de mandat. Ei vor să cîștige capital electoral în bătălia cu PNL”.
”În timp ce Klaus Iohannis și Florin Cîțu susțin pe toate drumurile că în Coaliția de guvernare nu se manifestă disensiuni, c-ar fi vorba de dezbateri de tip academic în care PNL, USRPLUS și UDMR caută cele mai bune soluții la cele mai dificile probleme, neînțelegerile sînt evidente pînă și unui somnolent.
Una dintre înfățișările neînțelegerii dintre PNL și USRPLUS constă în aprecierea de către noii miniștri a activității antecesorului.
Noii miniștri PNL n-au zis nimic în privința moștenirii lăsate de miniștrii anteriori.
Lucru firesc.
Și unii și alții aparțin aceluiași partid.
Lucrurile se schimbă cînd noii miniștri sînt de la USRPLUS și preiau moștenirea lăsată de miniștrii PNL.
Așa s-a ivit denunțarea de către miniștrii USRPLUS a moștenirii dezastruoase lăsate de miniștrii PNL de la care au preluat portofoliul.
Denunțarea moștenirii dezastruoase e un tic de mare răspîndire în postdecembrism la venirea la putere a unui partid și trecerea altui partid în Opoziție. Șmecheria a fost folosită de miniștrii PSD cînd au venit în locul celor de la PNL și de miniștrii PNL cînd au venit în locul celor de la PSD. Rolul șmecheriei era de a justifica absența împlinirii făgăduințelor din campanie de către partidul biruitor în alegeri.
Am fi realizat ceea ce ne-am propus și am făgăduit dacă miniștrii anteriori nu ne-ar fi lăsat o moștenire dezastruoasă. Cînd am preluat portofoliul nu știam cu ce ne vom confrunta. Dacă am fi știut, n-am fi făcut atîtea promisiuni în campanie.
Șmecheria nu se reducea la declarațiile noului demnitar. Prin presa de casă erau aduse la cunoștința opiniei publice nu doar balamucul lăsat de antecesor, dar și așa-zisele afaceri de corupție descoperite abia acum ca desfășurate pe vremea fostului deținător de portofoliu. Pentru a fi mai convingători, demnitarii anunțau că vor depune plîngere la DNA împotriva fostului pe baza celor găsite după preluarea funcției.
Denunțarea moștenirii dezastruoase în cazul miniștrilor USRPLUS se referă la activitatea miniștrilor PNL de la care au preluat portofoliul.
Spre deosebire însă de trucul clasic, miniștrii USRPLUS nu vor să-și justifice prin asta neîmplinirile după o lună și ceva de mandat.
Ei vor să cîștige capital electoral în bătălia cu PNL. E mai mult decît interesant că, deși PNL s-a aflat la guvernare timp de un an, pînă la alegerile din 6 decembrie 2020, liderii USRPLUS n-au atacat Guvernarea PNL. Au evitat asta dintr-o strategie abilă. Cea de a nu fi acuzați de PNL că dau apă la moară PSD. Acum, cînd o astfel de acuzație nu mai are temei, liderii USRPLUS își pot permite să atace PNL.
După alegerile locale din 27 septembrie 2020, trucul moștenirii dezastruoase a fost folosit la maximă intensitate de Nicușor Dan. De la alegeri, de cinci luni, așadar, Nicușor Dan nu mai contenește să acuze moștenirea dezastruoasă lăsată de Gabriela Firea. Cum Gabriela Firea răspunde la orice acuzație, impresia lăsată oricărui bucureștean e că alegerile nici n-au avut loc.
Și dacă ținem cont că în campania propriu-zisă, această confruntare a fost de mic litraj, impresia lăsată bucureșteanului e că alegerile vor avea loc în curînd. Firește, în multe cazuri, Nicușor Dan s-a văzut constrîns să apeleze la acest truc pentru a justifica neîndeplinirea făgăduielile electorale de tip fantasy.
Cum a fost, de exemplu, cea potrivit căreia a doua zi după anunțarea rezultatelor, luni, 28 septembrie 2020, bucureștenii vor avea apă caldă. Din nenorocire, Nicușor Dan n-a făcut nimic altceva de la venirea ca primar decît să se plîngă de moștenirea grea lăsată de Gabriela Firea. Și, evident, să alimenteze presa de casă cu dezvăluiri despre risipa banului public în perioada Firea, ba chiar și despre așa-zise afaceri de corupție. A lipsit și lipsește o inițiativă de amploare.
Nu rezolvarea unor probleme moștenite nu neapărat de la Gabriel Firea, ci de la toate administrațiile postdecembriste, inclusiv cele de Centru Dreapta, ci lansarea unor lucruri noi.
Dar mai ales lipsesc proiectele mari, cele promise de Nicușor Dan cît era în Opoziție, anunțate cu surle și trîmbițe în campanie.
Sînt jurnalistul care i-a luat lui Nicușor Dan, cînd era în Opoziție, cele mai multe interviuri. Le-am luat pentru că – așa cum am scris pentru a mă justifica – Nicușor Dan mă fascina prin două elemente:
- Cunoașterea amănunțită a problemelor mari și mici ale Bucureștiului.
- Proiectele pe care le prezintă ca gata de a fi transpuse în practică dacă ajunge primar. Citez din campania pentru locale:
„Am patru proiecte mari pentru rezolvarea problemei traficului în București și pentru o mobilitate urbană sporită: metroul de suprafață pe infrastructura CFR existentă; 15 mari parcări în jurul Capitalei, în sistem „park & ride”; extinderea, optimizarea și electrificarea / ecologizarea rețelei de transport public STB; semaforizarea inteligentă a traficului rutier.Metroul de suprafaţă va funcționa pe șase rute care se vor conecta la cele șase gări principale din oraș. Stațiile metroului de suprafață vor corespunde cu intrările în oraș și vor fi interconectate cu cele ale STB și Metrorex. Metroul de suprafață în Capitală va fi făcut într-un mandat – de la prima hârtie până la prima călătorie.”
Nicușor Dan e primar de aproape cinci luni. Nu spun că în perioada asta trebuia să dea gata metroul de suprafață sau măcar semaforizarea inteligentă.
Spun că mă așteptam să anunțe că s-a constituit un colectiv menit a studia din punct de vedere tehnic realizarea metroului de suprafață. Un proiect despre care mi-a vorbit în mai toate interviurile se referă la realizarea cadastrului la nivelul Bucureștiului. Nicușor Dan mi-a semnalat că nu există la nivelul orașului o evidență a proprietăților aparținînd primăriei pentru a fi folosite.
Ca de exemplu, pentru ca primăria să construiască pe ele blocuri cu locuințe sociale. În cele cinci luni de cînd e primar nu l-am auzit o clipă pe Nicușor Dan vorbind despre acest Proiect sau despre un altul de anvergură, despre vreo reformă a administrației municipale, gîndite ca rezultat al unei viziuni.
În toată lumea civilizată, primarii marilor orașe au lansat și lansează Proiecte grandioase de transformare a orașului sub semnul lui Smart City. Sînt regîndite structuri ale multor zone astfel încît ele orașul să fie prietenos cu cetățeanul. N-am auzit în ultimele cinci luni un singur discurs rezervat de Nicușor Dan conceptului de Smart City. Sînt în România primari precum Constantin Toma de la Buzău – care au avansat serios în transformarea orașului într-un oraș inteligent.
Asta așteaptă toată lumea de la Nicușor Dan, care s-a prezentat cînd era în campanie, dar și înainte, ca un promotor al unor schimbări spectaculoase.
În locul acestor inițiative, pentru care a fost ales primar, Nicușor Dan se războiește electoral cu Gabriela Firea pentru a cîștiga alegerile din 27 septembrie 2020”, conform cristoiublog.ro.